Facebook Ads problem och lösningar iOS 14- Facebook Ads problem iOS-14 – behandlar konverteringshändelser från verktyg som Facebook-pixeln. Din pixel får bara optimera för högst åtta konverteringshändelser för varje domän.Webbyrå Facebook kommer initialt att konfigurera de konverteringshändelser som vi anser är mest relevanta för ditt företag, baserat på din aktivitet.Digital byrå Alla andra händelser kommer att göras inaktiva för kampanjoptimering och -rapportering. Du kommer att kunna hantera dina inställningar i Event Manager.Facebook marknadsöring När du skapar ditt Ad Set väljer du bara en av de åtta utsedda konverteringshändelserna som du optimerar för.Facebook Ads problem Iphone användare
Har du upplevt en försämring i Facebook Ads- rapporteringen och resultatet efter den senaste iOS 14- uppdateringen?
Nedan hittar du 6 tips på hur du kan lösa problemet med iphone användarna:
1). Pausa inte dina befintliga kampanjer.
2). Det har alltid varit viktigt att skapa olika anpassade målgrupper och därefter LookALike- målgrupper, men nu blir det ännu viktigare! Utnyttja den data som redan är sparad i din pixel samt din befintliga kundinformation och skapa ännu fler precisa målgrupper (laser- målgrupper).
3). Optimera din pixel och dess händelser. Försäkra dig om att du har max 8 aktiva händelser! Dessa 8 händelser ska vara de absolut viktigaste för ditt företag och varierar såklart beroende på vad ni erbjuder och vad ni anser är viktigt för er.
4). Har du skapat många mindre relevanta anpassade konverteringar? I så fall är det dags att justera och trimma ner dessa!
5). Fokusera ännu mer på själva annonsen! Dvs. på annonstexten och annonsbilder/videos.
6). Kontakta oss :
Facebook Ads problem Iphone
Jag var i kontakt med många olika webbyråer för att få hjälp att bygga min hemsida. Till slut föll mitt val på Digital Webbyrå, mycket tack vare bemötandet från Desirée redan i första kontakt, men även för att hon har varit närvarande under hela processen. Hemsidan som sedan byggdes överträffade min förväntningar och jag är mycket nöjd. Kan varmt rekommendera Digital Webbyrå!
Peter Freme
Ägare
Peter Freme AB
Vi har haft hjälp av Digital Webbyrå i några månader och är jättenöjda!
De har gjort alla nödvändiga inställningar i Ads manager och skapar också våra kampanjer. Vi bollar innehåll och vi får ofta olika förslag och idéer till upplägg och optimering. Jag blev positivt överraskad när vi även fick in snygga bildförslag till våra kampanjer. Löpande får vi också information om hur det går för kampanjerna och vilka inställningar och optimeringar som Digital Webbyrå gör och det är mycket uppskattat.
Josefine Helenius
VD / Grundare
Screw my Beauty AB
Salutiva har samarbetat med Digital Webbyrå för framtagande av vår hemsida.
Samarbetet har fungerat väl, vi har hela tiden haft en bra och smidig dialog kring vår sidas utseende, innehåll och funktion där Digital Webbyrå haft kloka tankar och en erfarenhet som hjälpt oss på vägen.
När vi nu efter lanseringen ser på resultatet kan vi konstatera att vi är mycket nöjda!
Svenja Andersén
Grundare
Salutiva AB