Googles sökningar resulterade noll klick

Google marknadsföring, webbyrå

Över 50%

av sökningar gjorda på Google är "klick- lösa"

Hela 50,3 procent av Googles sökningar resulterade i noll klick (juni 2019-)

50.3%
Google Ads annonskredit

För att vara rättvis omfattar sökningar med organiska klick på webbplatser utanför Google bara 45 procent av all trafik. Men trenden med nollklicks-sökningar har haft en jämn ökning ända sedan 2016. 

Googles sökningar resulterade noll klick
Googles sökningar resulterade noll klick

Organisk räckvidd för tredjepart-webbplatser har fortsatt att minska.

Resultatet är baserat på 40 miljoner webbläsarbaserade sökningar gjorda på desktop och mobil i USA.

Den stora mängd “0- klick” är dock inte så förvånande då Google har ändrat sitt fokus till att sammanfatta resultat högst upp i “sök”. Intressant nog har Googles sökdominans nått en 94-procentig marknadsandel.

Dela den här artikeln

Facebook