Vardagstvätt startade med en idé: att ge folket en tidssparande och helt ny tjänst.
Idag är de sveriges största e-handel inom tvätt med ledorden: enkelhet, snabbhet och kvalitet.
Egenskaper de ville förmedla med deras hemsida. Vår utmaning blev att visa deras styrka och värden i kombination med en tekniskt stark och användarvänlig webbplats samt att skapa och hantera all marknadsföring.
Helomfattande webbproduktion i WordPress
En välstrukturerad och extremt snabbladdad hemsida (enligt Google PageSpeed och GTmetrix) trots mycket animation, CSS och e-handelsplattform.
Google PageSpeed Insights
GTmetrix
Helomfattande e-handel i WooCommerce
En okomplicerad check out- process med betallösningen klarna (enl. kundens önskemål)
Webbdesign
Ren och lättnavigerad design med mycket animationer (enl. kundens önskemål), UX i fokus, skapande av identitet och grafisk profil samt logotyp
Vi inledde med bransch och sökordsanalyser för Vardagstvätt, redan 2017 beslutade vi att Facebook sannolikt är effektivare än Google Ads. Många gånger om har vi sett att vissa nya produkter/tjänster, är optimala för Facebook och inte Google då det inte är tillräckligt många som söker på dessa.
Vardagstvätt erbjuder en tjänst där vi först behövde inpränta behovet hos målgruppen genom att skapa intresse och attitydförändringar. Därefter att sälja tjänsten och skapa kundrelationer.
Det åstadkom vi med stor framgång: från 0 till 8000 gilla-markeringar/följare.