e-handel till vardagstvätt

en resa från koncept till framgång under ett år

e-handel till vardagstvätt

Vardagstvätt startade med en idé: att ge folket en tidssparande och helt ny tjänst.

Idag är de sveriges största e-handel inom tvätt med ledorden: enkelhet, snabbhet och kvalitet.

Egenskaper de ville förmedla med deras hemsida. Vår utmaning blev att visa deras styrka och värden i kombination med en tekniskt stark och användarvänlig webbplats samt att skapa och hantera all marknadsföring.

< Uppdraget Tjänster Resultat />

Helomfattande webbproduktion i WordPress

En välstrukturerad och extremt snabbladdad hemsida (enligt Google PageSpeed och GTmetrix) trots mycket animation, CSS och e-handelsplattform​.

Google PageSpeed Insights

e-handel till vardagstvätt

GTmetrix

e-handel till vardagstvätt

Helomfattande e-handel i WooCommerce

En okomplicerad check out- process med betallösningen klarna (enl. kundens önskemål)

Digital webbyrå uppdrag
– e-handel till vardagstvätt – Deltagare i programmet uppmanas skicka in tio kvitton varje månad via en app på köp som gjorts på andra sajter eller rentav i matbutiker, apotek, biografer, nöjesfält och restauranger. Ingen av Amazons egna butiker, så som Whole Foods, räknas. Amazon säger att känslig data på kvittona, så som receptbelagd medicin, kommer att raderas. Övrig personlig information lagras av Amazon enligt deras policy. Det kommer finnas möjlighet för användare att radera tidigare uppladdade kvitton.

Webbdesign

Ren och lättnavigerad design med mycket animationer (enl. kundens önskemål), UX i fokus, skapande av identitet och grafisk profil samt logotyp

Marknadsföring

Digital webbyrå uppdrag

Vi inledde med bransch och sökordsanalyser för Vardagstvätt, redan 2017 beslutade vi att Facebook sannolikt är effektivare än Google Ads. Många gånger om har vi sett att vissa nya produkter/tjänster, är optimala för Facebook och inte Google då det inte är tillräckligt många som söker på dessa.

Digital webbyrå uppdrag
 

Vardagstvätt erbjuder en tjänst där vi först behövde inpränta behovet hos målgruppen genom att skapa intresse och attitydförändringar. Därefter att sälja tjänsten och skapa kundrelationer.

Det åstadkom vi med stor framgång: från 0 till 8000 gilla-markeringar/följare.

Vardagstvätt's hemsida genererade
6 gånger fler konverteringar